Gizem Altuğ Türkyılmaz

Yetişkinlerde Ortodonti

Yüz, çene ve diş bölgesindeki sorunların ortadan kaldırılmasına yardımcı olmak amacıyla ortodonti tedavileri uygulanmaktadır. Ortodonti tedavileri kendi içerisinde ihtiyaçlara göre ayrıldığı gibi yaşa göre de ayrılmaktadır. Yaş grubuna göre ortodonti tedavisi;

• Yetişkinlerde Ortodonti Tedavisi
  • Çocuklarda Ortodonti Tedavisi

Günümüzde teknolojinin gelişmesi ve estetiğe verilen önemle birlikte yetişkinlerde ortodonti tedavisi de önem kazanmıştır. Dişlerindeki sorunlar nedeniyle özgürce gülemeyen ve aynaya her baktığından kendinden emin bir gülüş isteyen yetişkinler için çözüm ortodonti tedavisinden geçmektedir. Hem sağlıklı hem de güzel bir gülüş için yetişkinlerde ortodonti tedavisi hizmeti tercih edilmelidir. Bu sayede hep istenilen kusursuz gülümsemeye sahip olmak mümkündür.

Ortodonti Tedavisinin Sunduğu Avantajlar Nelerdir?

Yetişkinlerde ortodontik tedavi hizmetinin popülerliğinin artmasında iki önemli etken vardır. İlk etken bireylerin değişen talepleri doğrultusunda estetik kaygılarından kurtulmak istemedir. Diğer neden ise teknolojik gelişmelerin ağız ve diş sağlığı üzerindeki olumlu etkileri ve sunulan yeni tedavi çözümleridir. Ortodonti tedavi hizmeti alan yetişkinler günümüzde çapraşık dişlerinden kurtulmak için diş teli, şeffaf plak gibi alternatif çözümleri tercih etmektedir. Yetişkinler özelin ortodonti tedavisinin sunmuş olduğu birçok avantaj vardır.

• Diş çapraşıklıkları ortadan kaldırılır.
  • Ağız ve diş sorunu kaynaklı üst solunum problemlerinin oluşması engellenir.
  • Diş kırıklarının ya da diş kayıplarının önüne geçilir.
  • Yetişkin ortodonti tedavisinde ağız ve diş sağlığıyla ilgili sorunların giderilmesine ek olarak hastanın estetik kaygılarına da son verilir.